Tweet |
ေဒါနေတာင္ အေႏွးလမ္း နဲ႔ အျမန္လမ္း
... ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ကတၱရာ အၿပီးခင္းရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္ ၅၇၈ သန္းခ်ေပးခဲ့ေသာ္လည္း စက္ယႏၱယားအားကိုအသံုးျပဳႏိုင္ျခ “လမ္းခင္းမယ့္ ေက်ာက္ေတြကို လမ္းေဘးမွာ ကားနဲ႔ လိုက္ခ်ေပးတာရိွတယ္။ ၿပီးရင္ လမ္းႀကိတ္စက္တစီးနဲ႔ပဲ လမ္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ရတာ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးမွာလဲ” ဟု လမ္းေဖာက္လုပ္မႈတြင္ပါ၀င္သည့္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္မွ အငယ္တန္းအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။ “သမရိုး က်အတိုင္းပဲ လူအားကို အသံုးျပဳၿပီး ေက်ာက္သယ္၊ ေက်ာက္ခင္း၊ ကတၱရာေလာင္းတာကအစ ဆိုေတာ့ သတ္ မွတ္ကာလမွာ မၿပီးတာ” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။ ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔က သကၤန္းညီေနာင္မွ စတင္ကာ ၁၀ မိုင္ခန္႔၊ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔ကလည္း ေကာ့ကရိတ္ ေဒါနေတာင္ေျခမွစတင္၍ ၁၀ မိုင္ခန္႔သာ ကတၱရာခင္းႏိုင္ခဲ့သည္။ အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ ေန႔စဥ္အစီးေရ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ေျပးဆြဲေနသည့္ ကုန္တင္ကားႀကီး ကားငယ္မ်ား၊ ခရီးသည္တင္ ကားႀကီးကားငယ္မ်ားသည္ မၾကာမီေရာက္ရိွမည့္ မိုးတြင္းကာလတြင္ ယခင္အတိုင္း လမ္းခရီးဆိုးရြားမႈ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြ႔ ၾကရေတာ့မည္ဟု ျမန္မာကုန္သည္မ်ားကေျပာသည္။ ျမ၀တီ-ေကာ့ရိတ္ေဒါနေတာင္ေက်ာ္ကာ ထုိလမ္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ေတာင္ေက်ာ္လမ္းကုိ ကတၱရာ အေႏွးခင္းရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ ေဒါနေတာင္ပတ္လမ္း ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာအစိုးရတို႔ ၂၀၁၂ ဇန္န၀ါရီလ သေဘာတူညီခ်က္အရ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ေဒါနေတာင္ပတ္ကား ထိုင္းဘတ္ ၁,၁၆၆ သန္း အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ေတာင္ပတ္ကားလမ္းသည္ အာရွ အေ၀းေျပးကားလမ္းမ်ား၏ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားအတိုင္း ေပၚေပါက္လာဖြယ္ရိွျပီး ယခုအခါ စက္ယႏၱရားအင္အား အစီးေရ ၆၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ေနသည္။ ေတာင္ပတ္လမ္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာအာရွအေ၀းေျပးလမ္းမ မၾကာမီ ေတာင္ေက်ာ္ကားလမ္းအစား ေတာင္ပတ္ကားလမ္းသစ္ႀကီးကိုအစားထ ျပည္ေတာ္ျမင့္ ~ ဧရာ၀တီ Facebook / ဧရာဝတီ |
|
ေဒါနေတာင္ အေႏွးလမ္း နဲ႔ အျမန္လမ္း
... ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ကတၱရာ အၿပီးခင္းရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္ ၅၇၈ သန္းခ်ေပးခဲ့ေသာ္လည္း စက္ယႏၱယားအားကိုအသံုးျပဳႏိုင္ျခ င္း အလြန္နည္းပါးခဲ့သျဖင့္ သတ္မွတ္ ကာလတြင္ ၿပီးေျမာက္ခဲ့ျခင္းမရိွဟု ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာတခ်ိဳ႕ကေျပာသည ္။
“လမ္းခင္းမယ့္ ေက်ာက္ေတြကို လမ္းေဘးမွာ ကားနဲ႔ လိုက္ခ်ေပးတာရိွတယ္။ ၿပီးရင္ လမ္းႀကိတ္စက္တစီးနဲ႔ပဲ လမ္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ရတာ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးမွာလဲ” ဟု လမ္းေဖာက္လုပ္မႈတြင္ပါ၀င္သည့္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္မွ အငယ္တန္းအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။
“သမရိုး က်အတိုင္းပဲ လူအားကို အသံုးျပဳၿပီး ေက်ာက္သယ္၊ ေက်ာက္ခင္း၊ ကတၱရာေလာင္းတာကအစ ဆိုေတာ့ သတ္ မွတ္ကာလမွာ မၿပီးတာ” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔က သကၤန္းညီေနာင္မွ စတင္ကာ ၁၀ မိုင္ခန္႔၊ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔ကလည္း ေကာ့ကရိတ္ ေဒါနေတာင္ေျခမွစတင္၍ ၁၀ မိုင္ခန္႔သာ ကတၱရာခင္းႏိုင္ခဲ့သည္။
အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ ေန႔စဥ္အစီးေရ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ေျပးဆြဲေနသည့္ ကုန္တင္ကားႀကီး ကားငယ္မ်ား၊ ခရီးသည္တင္ ကားႀကီးကားငယ္မ်ားသည္ မၾကာမီေရာက္ရိွမည့္ မိုးတြင္းကာလတြင္ ယခင္အတိုင္း လမ္းခရီးဆိုးရြားမႈ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြ႔ ၾကရေတာ့မည္ဟု ျမန္မာကုန္သည္မ်ားကေျပာသည္။
ျမ၀တီ-ေကာ့ရိတ္ေဒါနေတာင္ေက်ာ္ကာ းလမ္းကို ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လမ္းသားျပဳျပင္ျခင္း၊ ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ျခင္း မရိွခဲ့သျဖင့္ ေႏြရာသီတြင္ဖုန္ထူ၊ မိုးရာသီတြင္ဗြက္ထၿပီး ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္မ်ားသြားလာရာတြင္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားသည့္ လမ္းေၾကာျဖစ္သည္။
ထုိလမ္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ၏ အဓိကလမ္းေၾကာ ျဖစ္သည္။ တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယအႀကီးဆံုးကုန္သြယ္ေရးဇုန္ လမ္းေၾကာလည္း ျဖစ္သည္။
ေတာင္ေက်ာ္လမ္းကုိ ကတၱရာ အေႏွးခင္းရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ မၾကာမီ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည့္ ေတာင္ပတ္လမ္း ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ဖြယ္ရိွသည္။
ေဒါနေတာင္ပတ္လမ္း
ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာအစိုးရတို႔ ၂၀၁၂ ဇန္န၀ါရီလ သေဘာတူညီခ်က္အရ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ေဒါနေတာင္ပတ္ကား လမ္းကို ထိုင္းကုမဏီတုိ႔အၿပီးတည္ ေဆာက္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ရက္မွာ လာမည့္ႏွစ္ဧၿပီလ ၃၀ ရက္ေန႔ ျဖစ္သည္။
ထိုင္းဘတ္ ၁,၁၆၆ သန္း အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ေတာင္ပတ္ကားလမ္းသည္ အာရွ အေ၀းေျပးကားလမ္းမ်ား၏ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားအတိုင္း ေပၚေပါက္လာဖြယ္ရိွျပီး ယခုအခါ စက္ယႏၱရားအင္အား အစီးေရ ၆၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ေနသည္။
ေတာင္ပတ္လမ္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာအာရွအေ၀းေျပးလမ္းမ ႀကီးအမွတ္ (၁) (AH-1) လမ္းပိုင္းတြင္ပါ၀င္ၿပီး ထိုင္း-ျမန္မာ-အိႏိၵယ သံုးႏိုင္ငံျဖတ္လမ္းမႀကီးအတိုင္ း အိႏၵိယနယ္စပ္တမူးၿမိဳ႕အထိ ခ်ိတ္ဆက္သြားမည္ျဖစ္သည္။
မၾကာမီ ေတာင္ေက်ာ္ကားလမ္းအစား ေတာင္ပတ္ကားလမ္းသစ္ႀကီးကိုအစားထ ိုး အသံုးျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေတာင္ေက်ာ္လမ္းကို ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ မြန္းမံကာ အသံုးျပဳသြားမည့္ အစီအစဥ္မ်ားရိွေၾကာင္း ကရင္ျပည္နယ္အစိုးရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးေဇာ္မင္းက ေျပာသည္။
ျပည္ေတာ္ျမင့္ ~
ဧရာ၀တီ Facebook / ဧရာဝတီ
... ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ကတၱရာ အၿပီးခင္းရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္ ၅၇၈ သန္းခ်ေပးခဲ့ေသာ္လည္း စက္ယႏၱယားအားကိုအသံုးျပဳႏိုင္ျခ
“လမ္းခင္းမယ့္ ေက်ာက္ေတြကို လမ္းေဘးမွာ ကားနဲ႔ လိုက္ခ်ေပးတာရိွတယ္။ ၿပီးရင္ လမ္းႀကိတ္စက္တစီးနဲ႔ပဲ လမ္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ရတာ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးမွာလဲ” ဟု လမ္းေဖာက္လုပ္မႈတြင္ပါ၀င္သည့္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္မွ အငယ္တန္းအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။
“သမရိုး က်အတိုင္းပဲ လူအားကို အသံုးျပဳၿပီး ေက်ာက္သယ္၊ ေက်ာက္ခင္း၊ ကတၱရာေလာင္းတာကအစ ဆိုေတာ့ သတ္ မွတ္ကာလမွာ မၿပီးတာ” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔က သကၤန္းညီေနာင္မွ စတင္ကာ ၁၀ မိုင္ခန္႔၊ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔ကလည္း ေကာ့ကရိတ္ ေဒါနေတာင္ေျခမွစတင္၍ ၁၀ မိုင္ခန္႔သာ ကတၱရာခင္းႏိုင္ခဲ့သည္။
အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ ေန႔စဥ္အစီးေရ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ေျပးဆြဲေနသည့္ ကုန္တင္ကားႀကီး ကားငယ္မ်ား၊ ခရီးသည္တင္ ကားႀကီးကားငယ္မ်ားသည္ မၾကာမီေရာက္ရိွမည့္ မိုးတြင္းကာလတြင္ ယခင္အတိုင္း လမ္းခရီးဆိုးရြားမႈ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြ႔ ၾကရေတာ့မည္ဟု ျမန္မာကုန္သည္မ်ားကေျပာသည္။
ျမ၀တီ-ေကာ့ရိတ္ေဒါနေတာင္ေက်ာ္ကာ
ထုိလမ္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး
ေတာင္ေက်ာ္လမ္းကုိ ကတၱရာ အေႏွးခင္းရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ
ေဒါနေတာင္ပတ္လမ္း
ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာအစိုးရတို႔ ၂၀၁၂ ဇန္န၀ါရီလ သေဘာတူညီခ်က္အရ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ေဒါနေတာင္ပတ္ကား
ထိုင္းဘတ္ ၁,၁၆၆ သန္း အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ေတာင္ပတ္ကားလမ္းသည္ အာရွ အေ၀းေျပးကားလမ္းမ်ား၏ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားအတိုင္း ေပၚေပါက္လာဖြယ္ရိွျပီး ယခုအခါ စက္ယႏၱရားအင္အား အစီးေရ ၆၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ေနသည္။
ေတာင္ပတ္လမ္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာအာရွအေ၀းေျပးလမ္းမ
မၾကာမီ ေတာင္ေက်ာ္ကားလမ္းအစား ေတာင္ပတ္ကားလမ္းသစ္ႀကီးကိုအစားထ
ျပည္ေတာ္ျမင့္ ~
ဧရာ၀တီ Facebook / ဧရာဝတီ
No comments:
Post a Comment