.

xxx

October 13, 2013

လြတ္လပ္ေရး ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ ဗမာျပည္

Unknown | 10/13/2013 04:04:00 AM | Best Blogger Tips

 


 
ကရင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေကာင္စီမွ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ တီမိုေသ (Timothy)
ဓါတ္ပံု - (ေ႐ႊဟသၤာ)

ကရင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေကာင္စီ (KNU/ KNLA-PC) သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီ လတြင္ KNU မွ ခြဲထြက္
ခဲ့ပါသည္။ ၄င္းတို႔ ခြဲထြက္ လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း အစိုးရႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲခဲ့ပါသည္။
၎တို႔ ဘာေၾကာင့္ KNU မွ ခြဲထြက္ခဲ့ရတာလဲ ?
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာထားႏွင့္ ကရင့္အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးအတြက္ ဘယ္လိုသေဘာထားၿပီး ဘာေတြ
ေဆာင္ရြက္ေနတာလဲ ?
စသည္မ်ားအား သိရွိႏိုင္ရန္ ကရင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီမွ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္လည္းျဖစ္ ေဒါက္တာတဦးလည္းျဖစ္
သူ တီမိုေသ (Timothy) အား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။

KNU/KNLA သည္ KNU တပ္မဟာ (၇) တပ္မဟာ မွဴးေဟာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေဌေမာင္က ဦးေဆာင္ခဲ့ပါသည္။
၎တို႔သည္ ကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီခရိုင္ေျမာက္ပိုင္းတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ၿပီး ဆက္လက္လွဳပ္ရွားေနပါ
သည္။ ကရင့္အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္မွဳႏွင့္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးကို ဦးတည္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာ
ခဲ့သမ်ွ အေျခအေနမ်ားကို ပြင့္လင္းစြာတင္ျပၿပီး အေျဖရွာလာခဲ့သည့္ အဖြဲ႔ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္လာခဲ့သမွ်ကို သိ႐ွိႏိုင္ရန္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေမး - KNU အဖြဲ႔ကေန ဘာေၾကာင့္ ကြဲသြားပါသလဲ ?

ေျဖ - သမိုင္းေၾကာင္းနဲ ႔ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းဟာ အင္မတန္ကို ရွဳတ္ေထြးလာခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေမးခြန္းကို ေျဖဆိုရမယ္ဆိုရင္ KNU အခ်င္းခ်င္းကြဲသြားရတာက ကရင္မ်ဳိးခ်စ္ေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵ
ျပတဲ့သေဘာပါဘဲ။
အရင္တုန္းကဆိုရင္ မန္းဘစံဦးေဆာင္တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္လိုင္းနဲ႕ ေစာဘဦးႀကီး ဦးေဆာင္တဲ့ KNUလိုင္း ဆိုၿပီး
ကရင္ေတြ ႏွစ္ဖြဲ႔ကြဲသြားခဲ့ဘူးပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကဆိုရင္ ႏွစ္ဖြဲ႔ကြဲတယ္ဆိုေပမယ့္ ရန္သူလိုသေဘာမထားၾကပါဘူး။
တစ္ဖြဲ႔က တိုးတက္ေအာင္ျမင္ရင္ တဖြဲ႔ကေနာက္လိုက္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားမ်ဳိးေတြနဲ႔ ေျပာဆိုၿပီးသေဘာ
တူညီခ်က္ ယူၾကပါတယ္။ လမ္းစဥ္ျပႆနာအကြဲအၿပဲဆိုရင္ မမွားပါဘူး။
ေနာက္ပိုင္းမွာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြအေျခခံတဲ့ ပဲခူး႐ိုးမအေျခခံနယ္ေတြ က်ဆံုးလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္
လိုင္းက လူေတြဟာ အေ႐ွ႔႐ိုးမကိုလာၿပီးေတာ့ KNU နဲ႔ ျပန္ေပါင္းၾကပါတယ္။
အဲဒီတုန္းကဆိုရင္ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ကေပါ့ KNU မွာက ကရင္ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KNLA)
ဆိုတဲ့ စစ္တပ္ပဲရွိပါတယ္။
ၿပီးေတာ့တခါ အဲဒီအခ်ိန္က KNLA တပ္ဖြဲ႔ထဲမွာ တဖြဲ႔ထဲဆိုေပမယ့္ ျပန္လည္ေပါင္းစည္း ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ
စစ္တပ္လိုင္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလိုင္းျဖစ္တဲ့ ပဒိုလိုင္းဆိုၿပီး ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘက္က ပဒိုလိုင္းေတြကို အထူးအခြင့္အေရးရတဲ့အုပ္စုဆိုၿပီး စစ္တပ္ဘက္က စြပ္
စြဲတဲ့အတြက္ စစ္တပ္လိုင္းနဲ႔ ပဒိုလိုင္းေတြၾကား ဆက္ဆံေရးအဆင္မေျပခဲ့ျပန္ပါဘူး။
အဲဒီလို စစ္တပ္နဲ႔ ပဒိုၾကားမွာ မညီမွ်မႈေတြရွိလာတယ္။
ကြန္ျမဴနစ္ကေန KNU ကို လာေပါင္းတဲ့အခါမွာ အမ်ားစုဟာ နိုင္ငံေရးလိုင္းက ပဒိုေတြျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ၈၈အေရးအခင္းေနာက္ပိုင္းမွာ ႏိုငံေရးလိုင္းကလူေတြ ပိုမိုရွင္သန္လာတယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီေတာ့ KNU အဖြဲ႔ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးလိုင္းက စစ္ေရးလိုင္းကို ဖုံးအုပ္သြားသလို ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေရး
လိုင္းသမားေတြက ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းနဲ႔ေျဖရွင္းရမယ္ဆိုၿပီး ေပၚလာခဲ့တယ္။
စစ္ေရးလိုင္းသမားေတြကေတာ့ အမ်ဳိးသားေရးလိုင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ စစ္သားေတြကိုေမးၾကည့္ပါ။
ဘာလို႔စစ္တိုက္ေနသလဲ ငါတို႔ ကရင္လူမ်ဳိးလြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္နဲ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးရဘို႔ ကရင္လူမ်ဳိး
အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရဖို႔နဲ႔ ကရင္ေရွ႕ေရးအတြက္ ကရင္ျပည္ကို ကရင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရဘို႔အတြက္ စစ္တိုက္
တယ္လို႔ပဲ ေျပာပါတယ္။
အဲဒီ အယူအဆသေဘာထားနဲ႔ဘဲ ကရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေဌေမာင္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမမဆံုးခင္
ေျပာထားတာက ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာက အမ်ဳိးသားေရးက႑နဲ႔ပဲ ေပၚေပါက္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အမ်ဳိး
သားေရးက႑နဲ႔ပဲလုပ္ပါ ဆိုၿပီး မွာၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဒီေတာ့ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာတာက -
( ၁) KNU ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္မူက နိုင္ငံေရး မူလား၊ အမ်ဳိးသားေရး မူလား ? ကိုယ္ဘယ္လမ္းကိုသြားမယ္ ဆိုတာ
ကို ေသေသခ်ာခ်ာမသိေသးတာ ျဖစ္မယ္။
ရန္သူ အပိုင္းကို စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္လည္း စစ္ေရးအရ အႏိုင္ရဖို႔အတြက္ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆသူေတြႏွင့္ ႏိုင္ငံ
ေရးသမားေတြၾကား ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ မတူၾကေတာ့တာ ျဖစ္လာတယ္။
(၂) က်ေနာ္တို႔ အထဲမွာလည္း သူေခါင္းေဆာင္ လုပ္ခ်င္တယ္။ ကိုယ္ေခါင္းေဆာင္ လုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာနဲ႔
ဘဲ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကတယ္။ ကရင့္လူမ်ဳိး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အေျခမခံၾကေတာ့ပဲ ငါဆုိတဲ႔ မာန္မာနေတြရွိ
တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကြဲျပားလာတာျဖစ္တယ္။
(၃) KNU ထဲမွာလည္း ေကာင္းတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြရွိသလို မေကာင္းတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ စစ္မွန္တဲ့တရားမွ်တမႈမရွိသလို အမွန္တရားအေပၚမွာ မရပ္တည္ခဲ့ဘူး။ ကရင္အခ်င္းခ်င္း ျပန္
သတ္တဲ့သူေတြ၊ အျပစ္ရွိသူေတြကို အေရးမယူခဲ့ပါဘူး။
အရင္တုန္းကဆိုရင္ DKBA မျဖစ္ခင္က ဗုဒၶဘာသာ ကရင္ေတြက အမွန္တရားေတာင္းဆိုတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတည္မယ့္ေနရာမွာ ေသးသြားေပါက္တာတို႔ ဖ်က္ဆီးတာတို႔ လုပ္သလို ဘုန္း
ႀကီးကို ေျခေထာက္နဲ႔သြားကန္တာမ်ဳိးလည္း က်ေနာ္ ျမင္ေနရတယ္။
က်ေနာ္က ခရစ္ယာန္ဆရာတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဒါကမျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ယူဆတယ္။
ဒါက အမွန္တရားအေပၚမွာ မရပ္တည္ခဲ႔လို႔ ကြဲသြားၾကတယ္။

အဲဒါေတြေၾကာင့္ KNLA –PC ခြဲထြက္သြားရတာကလဲ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေနရာမွာ တာ၀န္ယူတဲ့သူေတြ
က KNLA စစ္သားအေပၚ နင္တို႔ ငါတို႔ ေအာက္မွာပဲေနရမယ္၊ သူတို႔လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္တယ္ မလိုအပ္ပဲ
အာဏာသံုးတာတို႔ တန္းတူညီမွ်မႈမရွိတဲ့အတြက္ အခုလို ကရင္ေတြကြဲကြဲျပားျပားျဖစ္သြားရတယ္လို႔ ခံယူပါ
တယ္။

ဆက္လက္ဖတ္႐ႈရန္
http://www.phophtawnews.org/burmese/index.php/interview/item/775-2013-10-06-09-36-43.html

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၆၇ႏွစ္တုန္းက  ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရး မရခင္ကာလ ဖဆပလ ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁)
အမွတ္ (၃) မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးတပုဒ္ကို  ဆက္လက္ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔

လြတ္လပ္ေရး ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ ဗမာျပည္

December 20, 1946

By မခင္စု

ကမၻာ့ရာဇ၀င္ကို ၿခံဳ၍ၾကည့္လွ်င္ တိုင္းျပည္ႀကီးေတြသည္လည္းေကာင္း တိုင္းငယ္ျပည္ငယ္ေလးေတြသည္
လည္းေကာင္း မိမိတို႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ခိုက္ေတာ္လွန္မႈမ်ားကိ္ု အမ်ားအျပားေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေပ
သည္။
လြတ္လပ္ေရးဆိုေသာစကားမွာ သာမန္အားျဖင့္ တမ်ိဳးတည္းတသေဘာထားလိုလိုရွိခဲ့ေသာလည္း ေသခ်ာ
စြာစိစစ္ခ်ိန္၌ လြန္စြာျခားနားေသာ လြန္စြာျခားနားေသာ လြတ္လပ္ေရးႏွစ္မ်ိဳးကို ေတြ႔ရွိႏိုင္ေလသည္။

ပထမလြတ္လပ္ေရးကား လူတမ်ိဳးကလူတမ်ိဳးေပၚ စိုးမိုးခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ဘ၀ကိုေရာက္ေနရေသာအ
ျဖစ္မွ စိုးမိုးေသာလူမ်ိဳးကိုေတာ္လွန္၍ မိမိတို႔အစိုးရႏွင့္ မိမိတို႔တည္ေထာင္သည့္ လြတ္လပ္ေရးမ်ိဳး ဥပမ( )
တို႔ စိုးမိုးမႈကိုေတာ္လွန္၍ လြတ္လပ္ေရးယူခဲ့ေသာ အဂၤလန္ျပည္လြတ္လပ္ေရးမ်ိဳး။ အင္ဒိုနီးရွားတို႔ ဒတ္ခ်္
စိုးမိုးမႈကိုေတာ္လွန္ခဲ့ေသာ လြတ္လပ္ေရးမ်ိဳး။ အစရွိေသာလြတ္လပ္ေရးမ်ိဳးကား ကၽြန္ဘ၀ကိုေတာ္လွန္
ေသာလြတ္လပ္ေရးမ်ိဳးျဖစ္သည္။

ဒုတိယ္လြတ္လပ္ေရးကား သခင္ဘ၀တြင္ျဖစ္ ကၽြန္ဘ၀တြင္ျဖစ္ေစ လူတတန္းစားက လူတတန္းစားကို ဖိ
ႏွိပ္လြန္း၍ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ကာ လြတ္လပ္မႈကိုယူေသာ လူတန္းစားကိုေတာ္လွန္ေသာလြတ္လပ္ေရးမ်ိဳး
ဥပမာ ႐ုရွားတြင္ ႐ုရွားဇာဘုရင္ အစိုးရျဖစ္လင့္ကစား လူတန္းစားလြတ္လပ္ေရးကား စိစိေတြးေလ သ
ေဘာေရးအားျဖင့္ လြန္စြာျခားနားေလသည္။

ကြၽန္ဘ၀မွလြတ္ေျမာက္၍ လြတ္လပ္ေရးကိုရခဲ့သည္ဆိုေသာ္လည္း အရင္းရွင္စနစ္အရ အရင္းရွင္တစုသာ အက်ိဳးခံစားမႈရွိေသာ လြတ္လပ္ေရးမ်ိဳးသာျဖစ္ခဲ့လွ်င္ မၾကာျမင့္မွီေနာက္ပိုင္းမွာ လူတန္းစားေတာ္လွန္မႈ
မ်ားထပ္ၾကပ္ေပၚေပါက္လာ၍ လူတန္းစားလြတ္လပ္ေရးကို အရယူၾကမည္မွာမလႊဲမေသြႏိုင္ေသာ အ
ေၾကာင္းတရားပင္ျဖစ္ေလသည္။

အဂၤလန္ႏိုင္ငံတြင္ လြတ္လပ္ေသာသခင္ႏိုင္ငံပင္ျဖစ္လင့္ကစား လတန္းစားမလြတ္လပ္မႈအတြက္ အလုပ္
သမား လယ္သမားျပႆနာမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာမေၾကနပ္မႈမ်ားမွ ေပါက္ဖြားေသာ သပိတ္ျပႆနာ မ်ားျဖစ္ေပၚေနသည္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ဘ၀မွလြတ္ေျမာက္ေသာ္လည္း လူတန္းစားတိုက္ခ်ုက္ေရး ကို တိုက္ခိုက္လွ်က္ရွိေနေသးသည္မွာ မ်က္ျမင္ထင္ရွားျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း လူ႔ေလာကျဖစ္စဉ္တို႔သည္ အစီအစဉ္အရသာ သြားၾကသည္၊ လိပ္ျပာသည္ လိပ္ျပာမတိုင္မွီ
ဥ။ ဥမွ ေဖါက္ဖတ္(ေဘာက္ဖတ္)။ ေဖါက္ဖတ္မွ ပိုးေလာင္း။ ပိုးေလာင္းဘ၀မွသည္ လိပ္ျပာဘ၀သို႔ အစီအ
စဉ္အရသာ တိုးတက္ေျပာင္းလႊဲသြားၾကသည္။ တမူဟုတ္ခ်င္း ဥဘ၀မွသည္ လိပ္ျပာေကာင္သို႔အတင္းသြတ္
သြင္းက ဥသာပ်က္ဆီးမည္။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔လိုလားေသာ လိပ္ျပာေကာင္ကိုရမည္မဟုတ္။ လိပ္ျပာေကာင္၏ ဘ
၀ပုန္ကန္မႈမ်ားသည္လည္း အစီအစဉ္အရသာ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ၾကသည္။

ထို႔အတူမလြတ္လပ္ေသးေသာ ကြၽန္ႏိုင္ငံမ်ားသည္လည္း ကြၽန္ဘ၀တည္းဟူေသာဥမွသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ
လူမ်ိဳးကိုေတာ္လွန္၍ ကၽြန္ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးကိုအရယူရမည္၊ ထိုလြတ္လပ္ေရးကို အရယူၿပီးမွ ထိုလြတ္
လပ္ေရးသည္ လူတန္းစားအုပ္ခ်ဳပ္မႈရွိပါက လူတန္းစားလြတ္လပ္ေရးကို ဆက္လက္တိုက္ခိုက္ယူရမည္။
ထိုသို႔ျဖစ္မွသာလွ်င္ ၾကားလူမ၀င္ႏိုင္ပဲ မိမိတို႔လုပ္ငန္းေခ်ာေမာမည္ျဖစ္သည္။

ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးတိုက္ခိုက္ရာတြင္လည္း  အခ်ိန္မတိုင္ေသးပဲႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးလိုခ်င္သူေတြေျမာက္
မ်ားစြာ ရွိၾကသည္။ အင္စုအားစုႏွင့္ ကၽြန္ဘ၀ကိုေတာ္လွန္၍ လြတ္လပ္ေရးကိုအရယူဘို႔ရာ ပဌမဦးဆုံးအ
ေရးႀကီးလွသည္။ ေလာေလာဆယ္ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကား ကၽြန္ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ခိုက္ရ
မည့္အခ်ိန္တြင္ လမေစ့ေသးပဲႏွင့္ သားေမြးခ်င္သူမ်ားကား လြတ္လပ္ေရးအင္အားစုကို ၿပိဳကြဲေအာင္ တိုက္
ဖ်က္ေနၾကသည္။

အဂၤလိပ္သည္ပရိယာယ္ဉာဏ္တြင္ သူမတူေအာင္ ကြၽမ္းက်င္လွသည္၊ အိႏၵိယျပည္အား လြတ္လပ္ေရးေပး
အံ့ဆဲဆဲ လူမ်ိဳးခ်င္းေသြးခြဲ၍ ၾကား၀င္လိုက္ျခင္းျဖင့္ အိႏၵိယလြတ္လပ္ေရးမွာ ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့ရသည္၊ သို႔ေသာ္
အိႏၵိယလို လူမ်ိဳးေရးမသင့္မတင့္မႈကား ဗမာျပည္တြင္မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔၀င္ရန္ ၾကားေပါက္ၾကည့္ေန
သည္။

စစ္မ်က္ႏွာတဘက္တည္းဖြင့္၍ ပဌမဆုံး ကၽြန္ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးကို တိုက္။ တိုက္ၿပီးမွ လြတ္လပ္ေရးက
လူတန္းစားအုပ္ခ်ဳပ္မႈရွိလွ်င္ လူတန္းစားေတာ္လွန္မႈကို ဖန္တည္း။ ထိုသို႔မဟုတ္က ၾကားလူ၀င္၍ လြတ္လပ္
ေရးသာ မ်က္ေျချပတ္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား သတိခ်ပ္သင့္လွသည္။

ၸဤကမၻာေလာကသည္ အစီအစဉ္အရသာ ေျပာင္းလဲကုန္သည္ဟု စာအုပ္ႀကီးမ်ားဆိုသည့္အတိုင္း စာအုပ္ ႀကီးဆရာမ်ား သတိခ်ပ္သင့္လွသည္။

အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀ဒးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

No comments: