February 10, 2013

အမ်ိဳးျပဳတ္ေတာ့မယ့္ ကရင္ အပိုင္း(၂)




                                    
February 10, 2013
By မင္းစိုးစံ

လြန္ခဲ့တဲ့   အပိုင္း(၁) မွာ ကရင့္စကား၊ ကရင့္စာေပ၊ ကရင့္၀တ္စုံနဲ႔ ကရင့္တူရိယာပစၥည္းေတြအေၾကာင္းအစမ္းသေဘာေလး ေရးသားေဖၚျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္၊ အခုေရးမယ့္ အပိုင္း(၂)မွာေတာ့ ကရင့္ရိုးရာဓေလ့ ထုံးစံေလးအေၾကာင္း ေရးဘို႔စဥ္းစားထားပါတယ္။

ရိုးရာ ဆိုတဲ့အသံကိုၾကားလိုက္တာနဲ႔ ငယ္ထိပ္ကိုေျမြအေပါက္ ခံရသလို တုန္လႈပ္သြားၾကတဲ့သူေတြရွိသ
လို အခ့်ိဳက်ျပန္ေတာ့ တီေကာင္ကိုဆားနဲ႔ပက္သလို တြန္႔လိန္ေကြးေကာက္ေနေအာင္ မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္
တတ္တာမ်ိဳးေတြ ရွိတတ္တာမို႔ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ေရးမျပပဲ သေဘာေလာက္ျမင္ေအာင္ေရး
ျပပါ့မယ္။

ဒီေနရာမွာ ရိုးရာဆိုတာဘာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္မို႔လို႔ ရိုးရာလို႔ေခၚရသလဲ၊ ဘယ္အေပၚမွာအေျခခံၿပီး ရိုးရာဆို
တာျဖစ္ေပၚလာသလဲ၊ က်ဳပ္တို႔ကရင့္ရိုးရာေတြက ဘာေတြလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ မယိုမယြင္းမပ်က္မစီးေအာင္
ထိန္းသိမ္းဘို႔လိုအပ္သလဲ။

ရိုးရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုံး၀,လက္မခံတဲ့အျပင္ လုံး၀,နားမလည္ခ်င္ေတာ့တဲ့လူေတြ ရိုးရာဆိုတဲ့ စကားလုံးကို မၾကားခ်င္တဲ့လူေတြလည္း နားလည္လက္ခံႏိုင္ေလာက္မယ္ထင္ရတဲ့ အရွင္းဆုံးစကားလုံးေတြနဲ႔ အတတ္
ႏိုင္ဆုံးေရးျပပါ့မယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုလ်င္ နတ္ေတြ ဒုံးအက,ေတြ ကန္ေတာ့ပြဲေတြအေၾကာင္း ေရးခ်ျပလိုက္လ်င္ က်ဳပ္ဆိုလို
ခ်င္တာေတြကို နားလည္မႈ လြဲသြားမွာစိုးလို႔ပါ။

ဒီကေန႔လူသားေတြ မ်ိဳးဆက္တည္တံ့ႏိုင္ေအာင္ လူအထီးနဲ႔ လူအမ,အတူေနၿပီး မ်ိဳးပြါးၾကပါတယ္။ မဂၤလာ
ေဆာင္ၾကတယ္။ တစ္အိုးတစ္အိမ္ထူေထာင္ၾကတယ္။ ဒါဟာ အရြယ္ေရာက္ၿပီးတဲ့လူမွန္သမွ် မျဖစ္မေန
လုပ္ေဆာင္ၾကရမယ့္ ဘ၀,ေပးတာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။ ထုံးစံျဖစ္တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ရိုးရာျဖစ္တယ္။

ထာ၀ရဘုရားသည္ အိမ္ကုိေဆာက္ေတာ္မမူလွ်င္ ေဆာက္ေသာသူတုိ႔သည္ အခ်ည္းႏွီးလုပ္ေဆာင္ၾက၏။
(ဆာလံ၊ ၁၂၇း၁)

ဘုရားသခင္သည္ လူေယာက္်ားကုိဖန္ဆင္းၿပီးေနာက္ လူသည္ တစ္ေယာက္တည္းမေနေကာင္း၊ သူႏွင့္
မိတ္ေဆြျဖစ္ရန္ အေဖာ္လုိအပ္သည္သာမက အေထာက္အမ,အကူအညီလည္းလုိအပ္သျဖင့္၊ လူမိန္းမ,ကုိ
ဖန္ဆင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိအခ်ိန္မွစ,၍ အိမ္ေထာင္ေပၚေပါက္လာရသည္။ မဂၤလာေဆာင္ျခင္းအမႈကုိဘုရားသ
ခင္မွ စ,တင္ျခင္းျဖစ္သည္။
အျပည့္အစုံဖတ္ခ်င္လ်င္ http://www.mbc-1813.org/?view=sermon&page=4

မဂၤလာေဆာင္တာကို တနည္းအားျဖင့္ အာ၀ါဟ ၀ိ၀ါဟ လုပ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အဲဒီစကားလုံးက ပါဠိ
သက္ေဝါဟာရ,ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုၾကတဲ့အတိုင္း အာဝါဟ,ဆိုတာက သတို႔သမီးက သတို႔သားအိမ္မွာလာလုပ္
တဲ့မဂၤလာ(သတို႔သားအိမ္မွာ မဂၤလာေဆာင္တာ) ဝိဝါဟ,ဆိုတာက သတို႔သားက သတို႔သမီးအိမ္မွာလာ
လုပ္တဲ့ မဂၤလာ(သတို႔သမီးအိမ္မွာ မဂၤလာေဆာင္တာ) သတို႔သမီးအိမ္လည္းမဟုတ္၊ သတို႔သားအိမ္လည္း
မဟုတ္ဘဲ တစ္ျခားေနရာမွာလုပ္တဲ့ မဂၤလာၾကေတာ့ စရ,မဂၤလာ (ရုံးတက္ၿပီးလက္မွတ္ထိုးတာမ်ိဳး)။
ဒါဟာ လူသားတိုင္း လူမွန္လ်င္ လူ႔၀တၱရားအတိုင္း ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကတဲ့ ထိန္းသိမ္းေနၾကတဲ့ ထိန္းသိမ္း
သြားၾကရမယ့္ ဓေလ့ထုံးစံျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ အနီးစပ္ဆုံး အဲဒါမ်ိဳးကို ရိုးရာလို႔ေျပာလ်င္ ရ,ႏိုင္ပါ
တယ္။

အဲဒီလို နည္းေတြနဲ႔မဟုတ္ပဲ ျဖစ္သလိုမ်ိဳးပြါးၾကတဲ့အလုပ္ကေတာ့ လူျဖစ္ေပမယ့္ ေကာင္းကင္ကို ေက်ာေပး
ၿပီးအသက္ရွင္ေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြနဲ႔အလားသ႑န္တူပါတယ္။ အဲဒါကိုမွ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ခုံခုံမင္မင္လုပ္
တဲ့လူေတြမ်ားလာခဲ့မယ္ဆိုလ်င္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေလာကႀကီးတခုလုံး ဘယ္လိုေတြျဖစ္ကုန္မလဲဆိုတာ မ
ေတြးရဲေတာ့ပါဘူး။

ႏိုင္ငံျခားကိုေရာက္ေနတဲ့ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူေတြထဲက အမ်ိဳးသမီးနဲ႔အမ်ိဳးသား အခ့်ိဳတို႔ living together
ဆိုတာႀကီးကို အင္မတန္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီး သေဘာက်ေနတတ္ၾကတာဟာ ရိုးရာကို ပစ္ပယ္ျခင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ လူ
သား၀တၱရားကို ဖယ္ၾကဥ္ျခင္း၊ ေနာက္တနည္း လူ႔က်င့္၀တ္ကိုု ေဖါက္ဖ်က္ျခင္းလို႔ ေျပာလိုပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔ကရင့္ရိုးရာေတြကို ထိန္းသိမ္းတဲ့လူ နည္းပါးယုတ္ေလွ်ာ့လာတာနဲ႔အတူ ကရင့္အမ်ိဳး
ျပဳတ္ဘို႔ ပိုၿပီးနီးလာၿပီလို႔ ေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကရင့္ရိုးရာေတြကို ထိန္းသိမ္းေနၾကသူေတြဟာ ဘယ္လိုကရင္ေတြလဲ။
သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ထိန္းသိမ္းေနၾကတာလဲ။
ဘယ္လိုနည္းေတြနဲ႔ ကရင့္ရိုးရာကို ထိန္းသိမ္းၾကသလဲ။
ကရင့္ရိုးရာေတြကို ပစ္ပယ္ေနၾကသူေတြဟာ ဘယ္လိုကရင္ေတြလဲ။
ဘာေၾကာင့္ ကရင့္ရိုးရာကို ပစ္ပယ္ၾကသလဲ။
ဘယ္လိုနည္းေတြနဲ႔ ကရင့္ရိုးရာကို ပစ္ပယ္ေနၾကသလဲ။
အဲဒီေမးခြန္းကို ေမးၾကမယ္။ ေျဖၾကမယ္ဆိုလ်င္ ေမးစရာ ေျဖစရာေတြ စဥ္းစားေတြးေတာစရာေတြမ်ား
လြန္းလို႔ ေလးေလးနက္နက္ထားၿပီး သုံးသပ္ၾက စမ္းစစ္ၾကမယ္ဆိုလ်င္ အခုလို အရည္မရ(အေရမရ) အ
ဘတ္မရ(အဖတ္မရ) စာလုံးေတြ ေရးဘို႔ေတာင္အခ်ိန္မရွိႏိုင္ပါဘူး။

ဒီထက္ပုိၿပီး စဥ္းစားေတြးေတာမယ္ဆိုလ်င္ ကရင့္စကားကို ကရင္ေတြ ပီပီသ,သ,ေျပာႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို
လုပ္ၾကမလဲ။ ကရင္စကားေျပာခ်င္လာေအာင္ ဘယ္နည္းသုံးရမလဲ။
ကရင့္စာကို ကရင္ေတြ သတ္ပုံမွန္ေအာင္ေရးတတ္ဘို႔ အသံထြက္မွန္ဘို႔ ဘယ္လိုလုပ္လ်င္ေကာင္းမလဲ။
ကရင့္ရိုးရာတူရိယာပစၥည္းေတြအေပၚ မ်ိဳးဆက္သစ္ေလးေတြ သုံးစြဲခ်င္စိတ္ရွိလာေအာင္ သုံးစြဲတတ္ေအာင္
စိတ္ပါ၀င္စားမႈရွိလာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။
ကရင့္ရိုးရာဆိုတာကို လက္ခံဘို႔မဆိုထားနဲ႔ စကားလုံးကိုေတာင္ မၾကားခ်င္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနၾကသူ
ေတြကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ သေဘာေပါက္ေအာင္ေျပာဆိုၾကမလဲ။ ရွင္းျပေပးႏိုင္မလဲ။
သူ႔အလိုလိုနားလည္ခ်င္လာေအာင္ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ ဘယ္လိုစည္းရုံးသိမ္းသြင္းရမလဲ။
ေနာက္တဆင့္ လက္ခံက်င့္သုံးလာေအာင္ သားစဥ္ေျမးဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို
လုပ္မလဲ။
စ,တာေတြကို အေလးအနက္ထားၿပီး စဥ္းစားလိုက္မယ္ဆိုလ်င္ ေန႔ေန႔ညညအိပ္လို႔ေတာင္ရႏိိုင္မယ္မထင္
ဘူး။

စကားစပ္မိလို႔ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ စည္းရုံးသိမ္းသြင္းတာေလးကို ေရးျပပါရေစ။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔
အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္တို႔ဟာ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ ေမတၱာစစ္ေမတၱာမွန္နဲ႔ ခ်စ္ခင္စုံမက္ၾကၿပီး
ဘ၀,တစ္ခုကို ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းၿပီး တည္ေထာင္ၾကမယ္ဆိုပါစို႔။
အမ်ိဳးသမီးနဲ႔အမ်ိဳးသားတို႔ဟာ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ မတူတဲ့အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွစ္ခုက,လို႔ဆိုပါစို႔။
သက္၀င္ယုံၾကည္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အတိမ္းအေစာင္းမခံတဲ့ အမ်ိဳးအႏြယ္ေတြျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ႏွစ္ဦးက
ေတာ့ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျမင္က်ယ္တဲ့ ခ်စ္သူစုံတြဲ မ်ားျဖစ္ၾကတယ္။
အဲဒီႏွစ္ေယာက္ထဲက တေယာက္ေယာက္ဟာ မိမိနဲ႔သက္၀င္ယုံၾကည္မႈမတူတဲ့ဘက္ကို မကူးမေျပာင္းလ်င္
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုပါစို႔။

ေနာက္စုံတြဲတစ္တြဲက်ေတာ့ ပထမစုံတြဲလိုပဲ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းၿပီး ဘ၀သစ္တခုကို တည္ေထာင္ၾကမယ့္ သူ
ေတြ။သက္၀င္ယုံၾကည္မႈမတူဘူး။ ယုံၾကည္မႈကို အတိမ္းအေစာင္းမခံႏိုင္တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္း။ တေယာက္ကို
တေယာက္သိပ္ခ်စ္ၾက တဲ့သူေတြ။ သို႔ေသာ္ အမ်ိဳးသားဘက္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ အမိ်ဳးသမီးဘက္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာ သာေရးနဲ႔ပတ္သက္လာလ်င္ ႏွစ္ေယာက္စလုံးဟာ အသက္နဲ႔ထပ္တူထပ္မွ်တန္ဘိုးထားေလးစားၾကတဲ့ ခ်စ္
သူစုံတြဲေတြဆိုပါစို႔။ ႏွစ္ေယာက္စလုံးဟာ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ တူေအာင္လုပ္ဘို႔ လိုအပ္တယ္ ဆိုပါစို႔။

ဒီေနရာမွာ ဘာသာေရးအျမင္က်ယ္သူနဲ႔ ဘာသာေရးကိုေလးစားတန္ဘိုးထားသူဆိုတာေလးကို နည္းနည္း
ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ ဘာသာေရးအျမင္က်ယ္သူဆိုတာက ဘာသာတရားတိုင္းကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ေလ့လာ
သူလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာ ျဖစ္ၿပီး ဘာသာတရားကို မိမိအသက္ႏွင့္ထပ္တူယုံၾကည္သူကိုေတာ့ မိမိကိုးကြယ္ေန
တဲ့ဘာသာတရား တစ္ခုတည္းက,လြဲၿပီး အျခားဘာသာကို ေလ့လာဘို႔ ပ်က္ကြက္ေနသူလို႔ ဆိုလိုျခင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားကို အေလးမထားသူစုံတြဲနဲ႔ ဘာဘာေရးအစြန္းေရာက္သူစုံတြဲ လို႔ဆိုလိုျခင္းမ
ဟုတ္ပါ။

ကဲ အဲဒီစုံတြဲႏွစ္တြဲရဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး သာယာ၀,ေျပာစြာနဲ႔ အသက္ထက္ဆုံး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနသြားႏိုင္ဘို႔
ယုံၾကည္သက္၀င္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တသက္တာလုံး စိတ္အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ဘို႔ ႏွစ္ဘက္စလုံးဟာ နား
လည္မႈရွိရွိနဲ႔ တစ္ေယာက္က,တစ္ေယာက္ကို နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ စည္းရုံးသိမ္းသြင္းတတ္မွသာ ၿငိမ္းခ်မ္း
သာယာတဲ့ မိသားစုေလးျဖစ္လာမွာပါ။

က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြလည္း ကရင့္အမ်ိဳးမျပဳတ္ေအာင္ လိုအပ္ေနတဲ့ ကရင့္စကား၊ ကရင့္စာေပ၊ကရင့္ယဥ္
ေက်းမႈ  အႏုသုခုမ၊ ကရင့္၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ကရင့္ရိုးရာဓေလ့ ဆိုတာေတြကို ကရင္ေတြ ထိန္းသိမ္းခ်င္
တဲ့စိတ္ရွိလာေအာင္ စည္းရုံးသိမ္းသြင္းရာမွာ နည္းမွန္လမ္းမွန္ျဖစ္မွသာ နည္းလမ္းက်မွသာလွ်င္ ကရင့္
အမ်ိဳးသား တိုးတက္ေရး သာယာ၀,ေျပာေရး ဘက္ေပါင္းစုံဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေတြကို အားမာန္အျပည့္လုပ္လာႏိုင္
တာနဲ႔အညီ ကရင္အမ်ိဳးမျပဳတ္ေရးအတြက္ တားဆီးကာကြယ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကရင့္အမ်ိဳးမျပဳတ္ႏိုင္မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
တဆက္တည္း ကမၻာေက်ာ္ကရင္ေတြ ဧကန္မုခ်တိုးပြါးလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

ဆက္ရန္ရွိေသးသည္

ဖူ႕တာမိက္ မွကူးယူေဖၚျပသည္။

No comments:

Post a Comment